Alla inlägg under januari 2014

Av Timmy - 19 januari 2014 15:31

Haha!

skojar bara, det är inte alls mitt första inlägget i mitt liv.

tror jag startat två olika bloggar sen jag var 15, skrivit ett första inlägget sen skitit i det. Kommer inte ens ihåg vilka blogplatser det var på.


Nu är jag 21, blir 22 om 2 veckor, hurra hurra hurra!!

Anledningen till att jag börjar den här bloggen är för att jag känner att jag behöver skriva av mig lite. Pågår så mycket i mitt liv nu att jag vill printa ner det och låta andra ta del av det. Sen att det också har ett annat syfte till ska jag inte sticka under stolen med men det kommer vi till senare, om inte annat lär det märkas ;)


Men just nu tänkte jag köra en lite introduktion av mig själv, inte just allt men lite så folk har ett litet hum om vad jag e för knäpp, rolig, knasig, lustig, konstig, undebar-skapa-din-egen-uppfattning-typ.


Mitt namn är Timmy, och ja jag vet... hade jag fått välja själv hade jag fan inte döpt mig till just Timmy, men nu hade tydligen mina föräldrar andra tankar om det.

Jag är född och uppvuxen i Småland, Vetlanda, Ekenässjön, Jönköping, Eksjö, Lekeryd, ja you name it, har flyttat runt en hel del om man säger så. Vart betongbarn, lantis, förortsbo, bybo, allt sånt.

Men för tillfället bor jag själv i lägenhet tillsammans med två monster till katter.

Jag jobbar som manuellarbetare i skogen, vilket i huvudsak innebär att jag går i skogen hela dagarna med röjsåg, och det har jag hållt på med sen jag tog studenten 2011. Hade ju turen att få jobb direkt efter gymnasiet, vilket jag är jävligt glad för. Men nu börjar jag tröttna på det och håller på att leta efter något annat att göra.

Min fritid ser lite olika ut från dag till dag, vissa dagar spelar jag gitarr hela kvällarna efter jobbet, andra dagar ligger jag mest på sofflocket med en cola och glor på film eller serier. När man kommer hem från jobbet på vardagarna orkar man inte göra så mycket mer än att laga käk, duscha och sova.

Helgerna ser också jävligt olika ut. Brukar åka upp till Jönköping vissa helger o umgås med familj och vänner, andra helger spenderar jag i Vetlanda hos familj och vänner. Ja min familj är utspridd lite överallt i småland kan jag väl lugnt påstå.


Nu är det för övrigt söndag, kom hem från vetlanda igår, o det enda jag gjort idag är att glo på Magnus Betnér på Youtube, kolla sociala medier o bara chillat, lite lagom uttråkad och slö. Har tvätttid om en timme nere i tvättstugan, och jag hoppas att det inte är någon jävel som snott tvätttiden nu som två ggr sist, helt värdelöst system där nere -.-


Är det för övrigt någon som har nåt bra tips på spel till datorn att lira? Som vanligt har jag tröttnat på dom jag har, och letar efter någt som man verkligen kan fastna i o aldrig bli uttråkad på. Inget Wow eller LoL eller nåt sånt liknande IQbefriat beroendeframkallande, inte för att jag nånsin blir beroende av dataspel, spelar så jävligt sällan men kan va rogivande nån gång ibland när allt annat jävlas eller är uttråkat.


Men nu tror jag inte att jag har så mycket mer att tillföra på internet, tänkte ta och utnyttja min skrivare jag köpte för två veckor sen och skriva ut lite låttexter och sätta mig ner en stund med gitarren.


Ha de chill ppl och kommentera gärna om eventuella ämnen ni vill att jag tar upp eller liknande. Ska även försöka hålla bloggen uppdaterad med bilder lite senare, och mer text så klart, den här gången ska det inte gå till spillo ;)


ciao!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards